Ga voor internationaal succes

Amazon Marketplaces

Begin 2020 was het zover: Amazon werd geïntroduceerd in Nederland. Een platform dat in sommige landen zo populair is dat het als startpagina wordt gebruikt. Een magnaat waar we op moesten letten. Maar is het dan juist een bedreiging voor je webwinkel, of een kans? Als je het aan ons vraagt is het zeker een kans, al vergt het wel tijd, aandacht en expertise. Dat is precies wat Brightways je als Amazon specialist kan bieden.

.

Hoe word je een Amazon verkoper?

Zoals bij ieder platform zal je eerst een account moeten aanmaken voordat je kan beginnen met verkopen. Dit is bij Amazon niet het meest eenvoudige proces. Er zijn veel stappen die je moet doorlopen die essentieel zijn voor een goede start. Daarom helpen we je graag bij deze belangrijke eerste stap. In deze fase kunnen we je ook adviseren over de inzet van Amazon marketplaces. Zo is het bijvoorbeeld niet altijd slim om je volledige assortiment aan te bieden, maar slechts enkele producten waarvan we zeker weten dat ze goed verkocht zullen worden. Vanuit onze expertise kunnen wij je hier een goed advies over geven, wat jou een hoop tijd en geld bespaart.

.

Amazon SEO

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is niet alleen een belangrijk onderdeel om in Google te ranken; ook op Amazon is SEO essentieel voor de organische positie van jouw producten. Door je content, wat uit zowel afbeeldingen als teksten bestaat, te optimaliseren, presteren jouw producten beter op relevante zoekvragen. Welke zoekvragen dat zijn, zoeken wij voor je uit. Vervolgens zullen we de beste zoekvragen in de productomschrijving verwerken zodat de relevantiescore stijgt. Daarnaast zijn er verschillende vereisten vanuit Amazon gesteld die bijdragen aan je SEO-score. Door je Amazon content te optimaliseren wordt je zichtbaarheid vergroot, wat leidt tot meer bestellingen en meer winst.

Amazon advertising

Wist je dat Amazon ads ook bijdraagt aan je organische positie? Doordat het je omloopsnelheid beïnvloed, is het ‘slechts’ een indirecte factor. Het is echter wel een factor waar je eenvoudig invloed op kan uitoefenen. Makkelijk gezegd werkt het verkopen op Amazon namelijk als een sneeuwbaleffect: hoe meer je verkoopt, hoe meer je gaat verkopen. Richt je jouw Amazon advertising goed in, dan komen hier gegarandeerd meer verkopen uit en begint het balletje vanzelf te rollen.

Om het optimale resultaat te bereiken, maken wij gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Hiermee kunnen biedingen 24/7 worden aangepast, waardoor jouw budget op de meest efficiënte wijze wordt ingezet. Uiteraard blijft bijsturen noodzakelijk. Hiervoor maken wij gebruik van dashboards waarmee we de data kunnen omzetten naar een slimme strategie die wij vervolgens direct tot uitvoering brengen.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Amazon voor jouw webwinkel? Wij denken graag met je mee! Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

.

Onze partners

Kunnen wij je helpen?