Adverteren op marketplaces

Ga voor de maximale winst

.
Brightways werkt o.a. voor

Adverteren is onlosmakelijk verbonden aan je succes op marketplaces. Het zorgt niet alleen voor meer zichtbaarheid, maar is ook een factor die je organische ranking beïnvloed. Hierdoor kan je eigenlijk niet om adverteren heen. Brightways richt jouw advertentie-account in en zorgt voor meer verkeer door te bieden op relevante keywords. Het doel: een maximale winstmarge.

Zo gaan wij te werk

De eerste stap is het bepalen van het advertentiebudget. Een algemene stelregel die vaak wordt gebruikt is dat hier 10% van de omzet voor wordt gereserveerd. Dat vinden wij te kort door de bocht. Ieder product kan immers een andere winstmarge hebben. Wij baseren het budget op factuurmarge, strategie en fase van de campagne. Hiermee halen we het optimale uit jouw advertentiebudget.

Het vinden van de biedstrategie die een maximale winst oplevert kost tijd. Een hoog bod levert meer orders op, maar minder winst. Een laag bod levert dan weer minder orders op, maar wel tegen een lagere kostprijs. Daarnaast heeft adverteren op marketplaces een indirecte invloed op je organische ranking. 

Kortom, er zijn veel factoren waar je rekening mee moet houden. Het inrichten, monitoren en optimaliseren van je marketplace advertising-account vereist de nodige expertise. Deze expertise heeft Brightways in huis en zetten we graag voor je in.

The power of AI

Het handmatig bijsturen van je campagnes is een onbegonnen werk. Mensen kunnen dit per definitie niet op een efficiënte manier uitvoeren. Daarom maken wij gebruik van artificial intelligence. Hiermee kunnen we 24/7 strategisch bieden. 

Voordelen van AI:

  • Ieder uur bodaanpassingen;

  • Automatisch keywords isoleren en indelen;

  • In te stellen per doelstelling/campagne;

  • Maximale efficiëntie budgetten.

.

Dit betekent niet dat wij in de tussentijd achterover kunnen leunen. Het instellen van campagnes, het opzetten van experimenten en het bijsturen op campagnes blijft altijd een taak voor een specialist. Daarnaast is het analyseren van de output belangrijk voor de optimalisatie van het advertentieaccount. Wij weten precies welke data we kunnen gebruiken om advertenties, zoekwoorden en biedingen te verbeteren. Dit is een on-going proces dat we constant bijsturen voor het beste resultaat.

Wil je meer weten over onze aanpak voor marketplace advertising? Neem dan contact met ons op! We vertellen je er graag meer over tijdens een kennismakingsgesprek.

Kunnen wij je helpen?