Kijk je alleen naar ACOS/ROAS? Dat is verkeerd en hier is waarom!

Veel bedrijven focussen โ€“ bij het adverteren op Amazon of bol.com โ€“ hoofdzakelijk op ACOS of ROAS. Ondanks dat dit cijfer veel zegt over de efficiรซntie van je campagnes, zie je niet of je het maximale uit je campagnes haalt.

Om dat uit te leggen gebruiken we het voorbeeld in de afbeelding, waar twee strategieรซn gebruikt worden om een product te verkopen met een winstmarge van 25%.

De eerste strategie focust op ACOS minimalisatie. Bij de twee strategie maken we ACOS ondergeschikt aan winstmaximalisatie.

๐—›๐—ฒ๐˜ ๐—ฟ๐—ฒ๐˜€๐˜‚๐—น๐˜๐—ฎ๐—ฎ๐˜:

Bij winstmaximalisatie ligt de ACOS 80% hoger, maar is de winst verdubbeld! Daarnaast is het heel waarschijnlijk dat de extra verkopen leiden tot een hogere organische ranking en meer reviews waardoor het “organische verkoopvliegwiel” geboost wordt.

Als Amazon Agency helpen wij onze partners te begrijpen dat de focus niet alleen hoeft te liggen op het verlagen van ACOS of verhogen van ROAS, maar dat PPC een onderdeel is in je totale marketplace strategie.